A képzés célja
A kommunikációnk minősége meghatározza kapcsolataink minőségét. A hatékony kommunikáció az emberek közötti jó együttműködés alapfeltétele is egyben. Bármilyen szerepet gyakorolunk akár a magánéletünkben, akár a munka világában, a kommunikációnk meghatározza azt. A rossz kommunkáció gyakran vezethet konfliktusokhoz, melyek természetes részei az életünknek, hiszen különbözőek vagyunk. Mások az érdekeink, értékeink, véleményünk, világlátásunk. Óhatatlan, hogy az eltérések időnként összeütközéseket szülnek. Nem az a kérdés, hogy lehet a konfliktusokat kiküszöbölni az életünkből, hanem, hogy meg tudjuk-e tanulni elfogadni őket, együtt élni velük és úgy megoldani a konfliktusainkat, hogy a mindennapi életben oly gyakori nyertes-vesztes megoldásmód helyett, a nyertes-nyertes megoldásmódot alkalmazzuk. E cél elérésében segít tréningünk, valamint, hogy megismertesse a résztvevőket a tranzakcióanalízis alapfogalmaival, és az én–állapot tipológia segítségével eligazodást nyújtson kapcsolati szerepeink szövevényes hálójában. A megértés mellett, jól használható, a felnőtt-felnőtt kommunikációt elősegítő kommunikációs technikákat is tanulnak a résztvevők.
Fejlesztett kompetenciák:
- konfliktuskezelés
- kommunikációs készségek
- hatékony, értő figyelem
Kinek ajánljuk?
Ajánljuk a képzést mindazoknak, akik szeretnék kapcsolataikat hatékonyabban működtetni. A képzés lehetőséget ad a kommunikációs és konfliktuskezelési minták felderítésére, tudatosítására, majd az új technikák elsajátításával és begyakorlásával pozitív irányú változás elérésére.