Üzleti tervezés a gyakorlatban
Tervezze meg a válságból kivezető utat cége számára!
A tréning célja
A tréning célja, hogy a hazai kis- és középvállalkozások számára
- útmutatóul szolgáljon az eredményes üzleti stratégia kialakításához,
- módszereket és eszközöket adjon a megvalósítható üzleti terv összeállításához és kivitelezéséhez.
Kiknek ajánljuk?
Elsősorban cégvezetőknek, cégtulajdonosoknak, valamint az értékesítés, a marketing, a termelés és a pénzügy területéért felelős középvezetőknek javasoljuk a tréningen való részvételt. Azoknak különösen érdekes lehet, akik vállalkozásukban a fentiek közül egyszerre több feladatot is egy személyben látnak el.
Miért ajánljuk?
Átlagos gazdasági körülmények között a vállalkozások túlélési esélye az
indulástól számított 5. év végére 50% alá csökken (KSH – Statisztikai
Tükör 2008/50.). A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a vállalkozások fele már a kezdeti szakaszban
elhullik.
Feltételezzük, hogy ez az arány a jelenlegi gazdasági válságnak
köszönhetően növekedni fog, és a helyzet csak rosszabbodik. Sőt, évek óta stabilan működő cégek is veszélybe
kerülnek, árbevételük csökken, fejlődésük megtorpan.
A tervezés hiánya miatt számos cég lehetőségei alatt teljesít,
esetleg hirtelen tönkremegy anélkül, hogy valaha is kiderülne a csőd
valódi oka. Pedig a siralmas végeredmény
legtöbbször elkerülhető lenne…
Azért, hogy az Ön cége a válság győztesei
között legyen, folyamatosan figyelemmel kell kísérnie a
változásokat, és szükséges időben megterveznie a válságból kivezető utat
cége számára.
Nézzük, milyen megoldási lehetőségek adódnak:
- Tanulhat önállóan (beszerezhet szakkönyveket, olvashat szakmai magazinokat, böngészhet weboldalakat, feliratkozhat hírlevekre) – Már a tematika kiválasztása sem egyszerű, hát még az anyagok végigolvasása, rendszerezése és az olvasottak alkalmazása a gyakorlatban. Nincs lehetőség a konzultációra, a kérdések megválaszolatlanok maradnak, az idő meg telik.
- Részt vehet konferencián – ahol az előadók egész nap csak mondják a magukét, akár több száz embernek is. Nincs konzultációs lehetőség, keveset lehet kérdezni, és általában esély sincs konkrét válaszokat kapni a feltett kérdésekre.
- Konzultálhat tanácsadóval, szakértővel – A hatékony konzultáció feltétele, hogy az ügyfél és a tanácsadó közös nyelvet beszéljen, az elméleti alapok rendben legyenek. Mivel a szakértői óradíjak rendkívül magasak, a konzultáció nem elsősorban az oktatást, hanem a finomhangolást szolgálja. A házi feladatot végül az ügyfélnek kell elkészítenie.
- Kiszervezheti a munkát egy szolgáltatónak – Ennek a szolgáltatásnak egyrészt borsos ára van, másrészt Ön nem tanulja meg a tervezés folyamatát. A szolgáltatási folyamat végén ugyan a kezében lesz egy kidolgozott üzleti terv, de legközelebb sem tudja önállóan elkészíteni.
Mindezt
- a várható eredményhez viszonyítva előnyös idő, energia és anyagi ráfordítás mellett,
- kellemes környezetben,
- kötetlen formában,
- kiscsoportos műhelymunka során,
- ötletbörzéken keresztül,
- gyakorlati szakemberek irányításával.
Program
1. nap: Bevezetés az üzleti tervezésbe (Matiscsákné dr. Lizák Marianna)
- Az üzleti terv
- célja, szerepe, jelentősége
- felhasználási lehetőségei, főbb típusai
- formai és tartalmi követelményei
- az üzleti terv elemei, felépítése
- az üzleti tervezés folyamata az üzleti ötlettől a megvalósításig
- fentiek bemutatása mintapéldákon keresztül is
- Üzleti ötletek megfogalmazása közösen
2. nap: Marketingtervezés, avagy elméletek a gyakorlatban I.(Varanka Mariann – Pólya Árpád)
- A marketing terv
- célja, szerepe, jelentősége
- felhasználási lehetőségei
- főbb elemei, felépítése
- a marketing tervezés folyamata lépésről-lépésre
- Hosszú távú tervezés, az irány
kijelölése
- fő elvek, értékek
- küldetés, jövőkép, célkitűzések
- A marketing helyzetelemzés
- az információgyűjtés és -feldolgozás lehetőségei, módszerei
- a külső környezet elemzése: üzleti és gazdasági környezet (STEEP), a piac és a verseny
- a belső környezet elemzése: a saját vállalkozás elemzése, a 4P/7P összehasonlítása a versenytársakkal, sikerfaktorok elemzése
- életgörbe elemzés
- SWOT (kockázatelemzés)
3. nap: Marketingtervezés, avagy elméletek a gyakorlatban II.(Varanka Mariann – Pólya Árpád)
- Marketing célok és stratégiák
- a jó cél ismérvei
- mérlegen a választható stratégiák – lehetőségek, kockázatok és következmények (Ansoff-mátrix, réselemzés)
- szegmentálás, célcsoportok meghatározása és pozícionálás
- a teljes piacra vonatkozó stratégiák és a
- részstratégiák (4P/7P)
- a cselekvési terv
- mérés, utánkövetés
- A tervezéstől a napi feladatokig
- a kritikus sikerfaktorok és a fenntartható versenyelőny
- a USP és a kommunikációs üzenetek megfogalmazása
- a tulajdonság-előny-haszon alapú kommunikáció
- árstratégiák gazdasági visszaeséskor
4. nap: Pénzügyi terv (Matiscsákné dr. Lizák Marianna)
- Pénzügyi alapfogalmak
- Pénzügyi számítások
- Finanszírozási formák és módok
- Előzetes jövedelemterv
- Pénzforgalmi becslések
- Előzetes mérlegek
- Fedezeti pont elemzés
- Meglévő és szükséges pénzforrások
- Gazdaságossági vizsgálatok eredményei
Mindegyik napon van közös munka, az adott témától függően ötletbörze vagy kiscsoportos műhelymunka formájában.
5. nap: Gyakorlati nap (minden tréner részvételével)
A résztvevők kiscsoportos műhelymunka során, az előző 4 nap alatt megtanult módszerek alkalmazásával üzleti tervet készítenek. Minden csoport egy konkrét esettanulmányt dolgoz fel. Szükség esetén a trénerek segítenek a munkában. A nap végén minden csoport prezentálja az eredményt. Az eredményeket közösen megvitatjuk és értékeljük.
Trénerek
Matiscsákné dr. Lizák Marianna – tanár,
MISKOLCI EGYETEM, MLM Bt. ügyvezetője, irodavezető, MINŐIES Alapítvány
Életrajz: Matiscsákné dr. Lizák
Marianna 1967-ben született Miskolcon. Közgazdász, szociológus,
TQM-szakközgazdász, tréner, esélyegyenlőségi menedzser. Szakterülete a
munkaerő-piaci, pénzügyi és vállalkozási ismeretek, az üzleti tervezés, az
emberi erőforrás gazdálkodás és menedzsment. A Marx Károly
Közgazdaságtudományi Egyetemen közgazdász és szociológus, majd a
Külkereskedelmi Főiskolán TQM-szakközgazdász diplomát szerzett. 2008-ban a
Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdasági Továbbképző Intézet
Esélyegyenlőségi Menedzser oklevélét kapta.
1989 és 2007 között főállású egyetemi oktatója a Miskolci Egyetem
Gazdaságtudományi Karának, majd 1998 óta oktat a Miskolci Egyetem
Bölcsésztudományi Karán és, 2007 óta az Egri Eszterházy Károly Főiskolán
is. 1992 óta vesz részt iskolarendszeren belüli és kívüli szakképzésekben,
ahol vállalkozási, munkaerő-piaci és pénzügyi ismereteket, pályázatírást,
EEG és EEM tárgyakat tanít.
A Miskolci Egyetemen és az Eszterházy Károly Főiskolán végzett
oktatói munkája mellett jelenleg a Miskolci Nőknek Is Esélyt (MINŐIES)
Alapítvány irodavezetője, illetve 1991 óta egy oktatással, tanácsadással
foglalkozó vállalkozás, az MLM Bt. ügyvezetője.
Egyetemi doktori fokozatát 1993-ban nő-témában szerezte, Ph.D.
dolgozatában a női vezetők személyes jellemzőit vizsgálja. Publikációi
elsősorban a (vezető) nők munkaerő-piaci pozícióját befolyásoló tényezők
vizsgálatához és egyes humán erőforrás menedzsment témakörökhöz
kapcsolódnak. Vállalkozóként, illetve pályázatírói, projektvezetői és
tanácsadói munkája során gyakorlatot szerzett az üzleti tervezés területén
is.
Pólya Árpád – ügyvezető, vezetési és
marketing tanácsadó, Ötlethíd Gazdaságfejlesztő, Mérnöki és Oktatási
Tanácsadó, Szolgáltató Kft.
Életrajz: Pólya Árpád 1970-ben
született. Mérnök és közgazdász, szakterülete a marketing, az üzleti
tervezés és a növényvédelem. Keszthelyen szerzett
agrárkémikus-agrármérnöki diplomát, majd tanulmányait pénzügyi, később
marketing szakirányon folytatta Pécsett.
Közel másfél évtizedet dolgozott hazai és nemzetközi cégeknél,
értékesítési illetve marketingterületen. Munkája során vezetési
feladatokat látott el a közép-kelet-európai régió magyar és külföldi
piacain.
Társaival együtt 2004-ben alapította az Ötlethíd Gazdaságfejlesztő,
Mérnöki és Oktatási Tanácsadó, Szolgáltató Kft-t, ahol vezetési és
marketing tanácsadással, valamint üzleti tervezéssel foglalkozik. A cég
ügyvezetője.
Projektvezetői és tanácsadói munkája során gyakorlatot szerzett mind
a termékek, mind a szolgáltatások értékesítése és marketingje terén, úgy a
szervezeti, mint a fogyasztói piacon.
Nős, feleségével Budapesten él. Szabadidejében kirándul, búvárkodik
vagy síel, továbbá szőlészettel és borászattal foglalkozik.
Képzéseink 3-6 havonta ismétlődnek. Amennyiben nem talál Önnek megfelelő időpontot, kérjük érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon!
Tanfolyam jelentkezés lemondásának következményei
A képzés lemondását a tanfolyam megkezdése előtti 5. munkanapig tudjuk elfogadni.
Amennyiben 5. és 2. munkanap között mondja le, a képzési díj 50%-át köteles befizetni.
A 2. munkanapon belül történő lemondás esetén a teljes tanfolyam díj az Euzert Kft.-t illeti meg,
de Ön illetve kollégája egy későbbi időponton a tanfolyamot még elvégezheti.
A tanfolyam kezdete után történő lemondás esetén csak rendkívüli esetben (betegség...)
tudunk új időpontot felajánlani.
Bővebben a részvételi feltételekről, kérjük kattintson ide.
Ezen képzésünk szabad szolgáltatásként folytatott ÁFÁ-s képzés.
A képzés helye:
cím: 1071 Budapest, Peterdy utca 36. - Vidéki képzések estetén: Helyi konferenciatermekJelentkezés és felvilágosítás:
fax: (1) 445 0152
cím: 1071 Budapest, Peterdy utca 36/A.
e-mail: info@euzert.hu